Comunicat Societat de Festers del Santíssim Crist de l´Agonia

Vistes les informacions publicades el passat cap de setmana als diferents mitjans de comunicació, i davant la preocupació i incertesa que han generat en molts festers i festeres, des de la Societat de Festers volem manifestar, tant a ells i elles com a tota la ciutat d’Ontinyent, el següent:

1. Que ni la Societat de Festers ni el seu president no han rebut cap tipus de proposta oficial; ni per a organitzar unes festes de transició, ni per a reprogramar la seua celebració a una altra data, ni tampoc per a traslladar-les al proper any.
  2. Que entenem que, a data de hui (primers dies del mes d’abril), és molt prompte per a adoptar qualsevol tipus de mesura o prendre decisions precipitades, donat que encara es desconeix com plantejarà el Govern estatal l’eixida de l’estat d’alarma i la desescalada respecte a les mesures adoptades.
  3. Que des de la Societat de Festers continuem treballant, encara que condicionats per les circumstàncies actuals, en els preparatius i l’organització de la Festa de Moros i Cristians que Ontinyent celebra anualment durant el mes d’agost, i que transcorren des del tercer diumenge fins al dilluns següent al quart diumenge de l’esmentat mes.
  4. Que s’estan mantenint contactes amb les autoritats locals i autonòmiques, per tal de poder anar valorant les diverses opcions i escenaris que puguen presentar-se.
  5. Que qualsevol decisió a adoptar al respecte es prendrà en el si de la Junta de Govern de la Societat de Festers, on estan representades les 24 comparses, una vegada es coneguen les mesures que el Govern i les autoritats sanitàries adopten sobre la concentració de persones.
  6. Que esta pandèmia no ha afectat encara als actes oficials de la nostra Festa; vam poder realitzar amb plena normalitat tots els actes programats amb motiu de la celebració del Mig Any Fester, i encara queden més de 4 mesos per aplegar a la setmana gran de les nostres Festes.
  7. Que sabent l’esforç, el treball i la il·lusió que la Festa suposa per als nostres càrrecs i festers i festeres, entenem perfectament la inquietud que sorgeix a l’observar el desenvolupament dels esdeveniments que estem patint.

Des de la Societat de Festers som conscients de les preocupacions dels festers i festeres per la possibilitat que esta crisi sanitària impedisca materialitzar tot el treball que amb tanta il·lusió es té previst. Però considerem que en estos moments tan tràgics i difícils, en què el nostre país ha hagut de prorrogar fins a dues vegades l’estat d’alarma i on el coronavirus ha causat ja més de 14.000 morts i ha contagiat a més de 145.000 persones, la prioritat no ha de ser pensar en la Festa, sinó en continuar lluitant per tal d’eixir el més prompte possible d’esta terrible situació, elevant les nostres oracions i pregàries al nostre estimat Morenet.

Una vegada superada esta cojuntura, i entenent les dificultats organitzatives i de tot tipus que de segur es podran presentar, la Festa i tot allò que significa ha de continuar plenant els nostres cors i sent un de tants eixos vertebradors de les relacions humanes que tant estimem, i que valorem si cap hui més que mai.

Ontinyent, 08 d’abril de 2020

Ver comunicado en Facebook